De Sint-Leonardszonen verzorgen jaarlijks 2 grote concerten: een lenteconcert in mei en een winterconcert in december. Deze concerten worden elke keer opnieuw in een origineel thema ingekleed. Daarnaast verzorgen de Sint-Leonardszonen geregeld gelegenheidsoptredens, gaande van het opluisteren van een plechtigheid, het meewandelen in een stoet (de vereniging neemt al 20 jaar deel aan de Reuzenommegang en de Ros Beiaardstoet in Dendermonde) tot een podiumoptreden bij een feestelijke gebeurtenis.

Het orkest bestaat momenteel al meer dan 135 jaar. Het werd opgericht in 1881 als fanfare, om later te worden omgevormd tot een harmonieorkest. Wil je graag meer weten over de geschiedenis van onze vereniging, dan kun je terecht op de pagina historiek.